fredag 13. april 2012

CARNATIONS...


Eller nelliker som de heter på godt norsk, setter litt farge på hverdagen her i kjøkkenet vårt :) Jeg har inntrykk av at de ikke har vært en veldig populær blomst de siste årene (am I wrong?), men jeg synes absolutt den fortjener sin renessanse! De kommer jo i de herligste glade farger, og ikke minst står de seg veldig lenge. Sist jeg kjøpte en bukett, sto den seg i over tre uker...! Sånt liker vi... ;)


Tripp trapp-stolen er min gamle som er over 30 år gammel, jeg malte den da Peder skulle ta den i bruk, men jeg har dessverre mistet fargekoden :(

Tenkte jeg samtidig kunne vise dere tallerkenhylla som henger over kjøkkenbordet vårt! Da vi først fikk den ble jeg litt bekymret for at den kanskje var litt for stor, men nå kunne jeg ikke tenkt meg kjøkkenet uten :)


Lampen kjøpte vi på Bohus for en stund siden, egentlig hadde vi tenkt å ha en hvit lampe, men da vi prøvde så vi at det rett og slett ble alt for hvitt. Hvite vegger, bord og tallerkenhylle, vi ble nesten snøblinde ;) Så den sorte lampen var alt som skulle til for å gi en fin kontrast :)


Tallerkenhyllen rommer ganske mye, den har bl.a fem små praktiske skuffer til å skjule småtteri i. Ellers er det plass til litt på hyllen, bl.a vår kjære Tivoliradio, og disse herlige teboksene som jeg synes er for fine til å skjule bak en skapdør... Og det passer jo bra at teen smaker kjempegodt i tillegg da ;) (Du kan finne teene her)


Fatene er en salig blanding av gamle og nye, gaver og funn fra loppemarked og mormors kjeller :) Ellers er det noen kokebøker og interiør/gavebøker. Vi lager en del juice og smoothies selv, så et par bøker med slike oppskrifter er kjekt å ha til inspirasjon :)


Så det var en titt på hva vi har i tallerkenhylla! Vi har også en åpen kjøkkenhylle på den andre veggen, tenkte jeg kunne vise litt av det som står i den en annen dag :) På kjøkkenbordet har vi forresten en meget praktisk voksduk fra Stoff og stil, den hadde vi ikke klart oss uten tror jeg, og den har nok reddet bordet fra både maling og matsøl mang en gang ;) Den blir nok liggende til Peder er 18 tror jeg, hehe...


De to stolene er loppefunn fra da vi bodde på Høvik, den en malte jeg hvit, og den andre fikk beholde sin lyse blå farge. 

Og tusen takk for koselige kommentarer ang lillebror på vei, jeg synes magen blir bare større og større for hver dag som går...! :o Bortsett fra bekkenløsning så er formen ganske bra nå, så jeg skal prøve å få blogget litt oftere fremover ;) 

Ha en strålende helg du som titter innom!

 

2 kommentarer:

Tuppen og Lillemor sa...

Den tallerkenhylla er virkelig noe utenom det vanlige! Første gang jeg har sett en med skuffer i bunn. Fantastisk flott! Hvor har du kommet over den skatten?

Svarer deg også her:
Tusen takk for gratulasjoner og lykkeønskninger angående baby, hus og alt som hører med :D

Ja, det er akkurat det jeg også trøster meg med: det går over! Noen dager er tyngre enn andre, men i bunn og grunn så er det helt greit å være trøtt og familien er inneforstått med at sånn er det bare. Så jeg sover når jeg må. :D

Hvordan er det med deg da?

liven sa...

Så fint hos deg Synnøve....delikate farger :)
Er glad i nellik jeg...og så dufter de jo så deilig :)
Lykke til i svangerskapet....og kos deg!

Klem!!

Related Posts with Thumbnails