søndag 14. desember 2008

Pakkenelliker



Hei og hå! Da har jeg endelig fått pakket inn de første julegavene! Koste meg skikkelig her om kvelden, drakk gløgg og spiste pepperkaker, mens jeg hørte på julemusikk for første gang i år. Sang med og sto i så klart, fikk noen rare blikk fra Monsieur Maison mens det pågikk, hehe...



Noen julefavoritter for meg er Driving home for christmas med Chris Rea, (en av pappas julesang-favoritter) White Christmas med Bing Crosby, og ikke minst O helga natt med Jussi Bjørling... (mammas favoritt :) Ingen kan synge den som ham...! Jeg skal egentlig ikke høre på den før lille julaften, men jeg måtte bare høre på den også, mens jeg fikk gåsehud over det hele, hihi... :) Hvilken julesang er din favoritt??



Men, tilbake til pakkenellikene! I år blir de fleste pakkene hvite, med enkel hyssing rundt, rødt lakkstempel og nostalgiske pakkelapper på. Men det blir også litt farge innimellom! Rødt, turkis og blått i vakre mønstre. Ganske enkle pakker, men det synes jeg er fint når papiret er så lekkert.



Alt papiret er kjøpt her, på Papirgalleriet hos Norway Designs. Kan absolutt anbefale en tur innom der om du er i området i Oslo! De har så mye lekkert papir, at det er vanskelig å komme ut derfra uten favnen full av de nydeligste papirark :)

Ha en god søndag, alle sammen, i dag er det kun 10 dager til jul! :)

15 kommentarer:

PillePalle sa...

Så utrolig fint er papiret! Kjempeflott!
Ha en koselig 3. advenssøndag. Pillepalle

Hulda sa...

Veldig flotte gaver, så fint papir også. :) Jeg syns den hvite med hyssing og rødt segl og gammeldags lapp var så fin. Jeg har lett etter hvitt gavepapir, men ikke funnet. Takk for tips angående papirbutikk, det kommer jeg nok til å benytte meg av, PAPIRGAL som jeg er, hihi... ;)

Marias skriblerier sa...

Så fiiine pakkene ble! Likte veldig godt den hvite pakken med det røde stempelet på. Knallfint! Og hyssing/hamptråd er så sjarmerende! Det brukte jeg også på mine pakker i år. Gråpapir, hyssing og vintage-julelapper :D Kooooselig å pakke inn gaver!

Josefine sa...

Hei Synnøve! Så fine pakker, glad for å få tips. Er ikke så veldig flink med sånt, men jeg kan jo prøve å bli litt flinkere. Nydelig papir. Så flott med hyssingbånd.
Ja nå må vi bare prøve å kose oss fremover hver eneste dag:)
Ha en fin adventsøndag.. klem Josefine

Mitt hvite hus sa...

Høres ut som du hadde en veldig kosleig stund med pakkene og julesang og alt=) Min favoritt er O helga natt. Og det må være en mannstemme som kan ta i. Da kommer gåsehuden og tårene i øynene.
Skal på konsert med Rein Alexander og Elisabeth nå i kveld0)

Gleder meg.
Ha en hyggelig søndagskveld0)
Klem Kerstin

Kine sa...

Så fiiine gaver du har pakket da,heldige er de mottakerne;) Helt enig ang julemusikk,"driving home for xmas" er jo såå koselig!!:) Har en annen favoritt også,og det er "en stjerne skinner inatt" men den MÅ synges av Oslo gospel choir!!!
Ha en fin 3 søndag i advent!klæm

tintin sa...

Jeg har også kost meg med innpakking av gaver i dag. Dine ble utrolig lekre!!! Heldig de som skal få de flotte gavene, håper de setter pris på den flotte innpakkingen

liven sa...

Så lekre pakker Synnøve:o)

Har vært altfor treg med å finne fint innpakningspapir.....så her blir det gråpapapir!! Skal se om jeg får tak i hvitt papir også....
Hvis ikke jeg finner det får jeg gå til slakteren å spørre om å få kjøpe hos han!!

kos deg med juleforberedelser:o)

Therese sa...

Så fint papir du har kjøpt deg. Papiret på bilde 3 var jo kjempehærlig. Retro så det synger etter. I love it ❤

Mia sa...

Nydelige pakker hos deg, Synnøve! Heldige er de som får slike vakkert innpakkede gaver, for ikke å snakke om inneholdet, som sikkert faller i smak hos mottakeren, den også! Jeg har helt sansen for alle de julesangene du nevner, og savner faktisk å høre på julemusikk mens jeg "holder på"... men lynet ødela stereoannlegget vårt i sommer (!) og nå har vi ingen musikk i huset... men kanskje kommer nissen med et nytt annlegg... vi kan jo alltids håpe...

My home is my Castle sa...

jeg har og pakket alle julegavene idag :) Det tok jammen son tid...

Flott papir du brukte.
her gikk det i papir som er kjøpt på super`n ;)

Ha en fin uke.
Klem, Kari

Synnøve. sa...

Så fine pakker.
Her blir ikke mange pakker i år.
Vi feirer alene og det blir kun to pakker under treet.

Nå ska eg kose meg med litt blogging, och morgen kaffe.
Ha en fin mandag.
Klems synne.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Heisan1 Åhhh så fine , de pakkene må være innmari spennende å få. Tok frem lakkstempelet mitt i går jeg og, men må innrømme at jeg rynker på nesen av lukten, er noe som ikke helt faller i smak der. Tilslutt havnet jeg med hele greia under kjøkkenviften, .....det var etter lang tankevirksomhet at jeg kom på at det var løsningen i fjor også, he he.
Herlig ny uke til deg!
Klem

Unknown sa...

Fine pakker og sååå nydelig papir. Jeg hadde ønsket meg gavene bare for papiret. Koselig blogg du har hit kommer jeg tilbake. Du er velkommen til å besøke min adventskalenderblogg.
Klem...Ellen

hvorfor ikke... sa...

Bare innom for å se om du er i rute til jul, hehehe;)
...og du har jo både vaska gølvet og pakka pakker, så her er alt på stell, ser jeg....

Ønsker deg gode dager, Synnøve;)

Related Posts with Thumbnails