tirsdag 5. februar 2008

En liten bok



I dag vil jeg bare vise denne boken jeg har kjøpt, "Household Wisdom". En artig liten sak med noen fine bilder, og som blant annet gir forskjellige råd og tips om tradisjonelle og moderne vasketeknikker og produkter. Den forteller hvordan du skal få bort flekker, hvordan lage lavendelposer og oljer, hvordan vaske badet, hvordan lagre sølvtøy, og noen kjerringråd her og der. Den forteller også om kjæledyr, dette sier den om katten (fritt oversatt):

KATTEN

Sammen med hunden et av de to mest populære kjæledyr. Katter kan klare seg i situasjoner som er upassende for en hund. Med sin uavhengige natur er de ideelle kjæledyr for den som jobber. En katteluke lar den fritt gå inn og ut, og om du er heldig vil den være glad for å se deg når du kommer hjem. Spesielt om det betyr at et måltid er i sikte. Selv om de ikke har hengivenheten til en hund, er de kjærlige: en malende katt på fanget er en glede for både katt og katteeier.



Hør hør, sier Anne Katt fra stolen sin her borte... ;) Fortsatt fin tirsdag til alle!

9 kommentarer:

Hulda sa...

Så fin bok du har kjøpt deg, ser ut som det er mye inspirasjon å hente i den. :)

Marianne sa...

Den boka fikk jeg lyst til å bla i. Sikkert masse fine bilder.
Kattehilsen fra Marianne
(Vi har ei gammal lat katte som det pleide å være masse fart i før, blir vel en kattunge på oss snart så vi får opp tempoet her i husets dyreverden! God natt må jeg si, for nå har jeg sittet oppe aaaaalt for lenge...)

Linda sa...

Hei!Nydelig bok ser det ut for.
Slike det er koselig å bla i...
Deilig med en kosen katt..
Ha det fint!Hilsen Linda :)

Garden Angel sa...

Kos deg med boken og katten, og ha en nydelig onsdag:)
Ps:boken så veldig koselig ut!

Anonym sa...

Den boken MÅ jeg ha!! Elsker gamle, gode tips!! Lekker så den også ut ;-)

My little footprints sa...

Det var jo litt av en bok som virker som om inneholder litt av hvert! ;) Er pusekatten din? Den var iallefall skjønn ;)
Klemmer fra Beth og et ønske om god onsdagskveld!

Mia sa...

Anne Katt er jo bare en hjerteknuser! Klart hun er enig med boken... skulle bare mangele, for katter er noen herlige, selvstedige skapninger, med en egen evne til å nyte livet og å glede sin eier. Den nye boken din ser kjempefin ut (jeg er en fast leser av bladet Country Living, den engelske). Muscariblomsten din er også vakker, får meg til å tenke på og glede meg til våren.

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Så nydelige bilder, katten er nydelig.Den boken har jeg også, et must!
Klem

Lene sa...

For et herlig pusekattbilde - sååå deilig og bekymringsfritt :)) Og perleblomster, ja det var også noe jeg skulle kjøpt... Blir visst bare minnet på alt jeg har glemt rundt om på bloggene i dag :)

Så på innlegget ditt under her. Det er så utrolig koselig med disse gamle spisestuemøblementene som er malt om. Nesten så jeg ikke forstår at folk kjøper nye. Intet slår slike bilder som du viser :)

Ha en fin kveld :)

Related Posts with Thumbnails